Blog

Een reparatieverzoek, op pad met de verhuurmakelaar of een vergadering met de Huurders Belangen Vereniging bijwonen. Binnen ons werk maken we van alles mee en daar gaan we meer over delen. Collega Susan Goes trapt af met een reflectie op onze dienstverlening. 

Onze dienstverlening

"Wij Meander, zijn niet zo goed in het aannemen van complimenten"

Op maandagmiddag luisteren we met een groep collega’s naar de toelichting van de accountmanager van KWH over onze resultaten van het afgelopen jaar en het huidige jaar. Groene cijfers, nagenoeg alles een 8 of hoger en we blikken of blozen amper. Ook als ze zegt dat het slechts een beperkte groep corporaties is die dergelijke cijfers halen. We geven als verklaring dat we onze dienstverlening gewoon doen; dat als we mededelen dat de grote boom er voor einde huurovereenkomst echt uit moet, proberen mee te denken hoe het voor de bewoner overzichtelijk, handzaam en financieel draaglijk te houden; dat we uitleggen waarom we dingen doen zoals we doen en waarom niet.

Nou, dat is het dus! We hebben ons een prettige manier van dienstverlening eigen gemaakt. Niet direct schermen met procedures en regels, maar door een prettige houding en met een gesprek en toelichting bereiken waar we allemaal een goed gevoel aan over houden; een tevreden klant en een goede woning. En dat er af en toe ook een ontevreden bewoner tussen zit waar je niets positief kan bereiken, moeten we ook accepteren. Laten we onze energie halen uit al die bewoners die blij met ons zijn.

Susan Goes - Beleidsadviseur strategie